ELSE O SHOP ER E-MÆRKET 

Når du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.

På denne side finder du relevante informationer om handels-, salgs- og leveringsbetingelser, der gør sig gældende, når du handler på Else O Shop.
Du finder min privatlivspolitik her <–

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Else O Shop. Etableret december 2011.

KONTAKTOPLYSNINGER

Else O Shop
v/ Else Olesen

NT 34
DK-9000 Aalborg
Telefon +45 40 44 02 37 *
E-Mail: elseo@elseo.dk
CVR: 31819598

*Jeg kan kontaktes på telefon i telefontiden:

man-tir: 08.00 – 10.00

ons-tor: 15.30 – 17.00

Jeg modtager ikke forsendelser sendt pr. efterkrav og det er ikke muligt at afhente eller returnere bestillinger på min adresse.

PERSONDATAPOLITIK

Else O Shop overholder reglerne for GDPR. Ifølge reglerne har du krav på at få oplysninger om dine registreringer hos Else O Shop og du har krav på at få dem slettet såfremt du ønsker det. For at få indsigt skal du give et skriftligt ønske herom ved at sende en mail til shn@elseo.dk, der er den web- og kommunikationsansvarlige på hjemmesiden.
For at du kan indgå aftale med Else O Shop, har jeg brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Jeg foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Læs min privatlivspolitik her →

MISBRUG OG LINKS

Misbrug af Else O Shop medfører politianmeldelse, herunder hører afgivelse af falske ordrer. Else O Shop har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for Else O Shops kontrol. Jeg kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.

DOKUMENTATION, VEJLEDNING OG GARANTIER

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Else O Shop. Ønsker du yderligere oplysninger eller rådgivning fra Else O Shops side, er denne af vejledende art. Spørgsmål rettes til elseo@elseo.dk. Else O Shop indestår for, at varerne i webshoppen opfylder kravene til CE-mærkning.
Produktgarantien gælder ikke ved vask i vaskemaskine/opvaskemaskine.

HANDLEN HOS ELSE O SHOP FOREGÅR SÅDAN

Efter endt bestilling modtager du automatisk en ordrebekræftelse på din e-mail adresse. Din bestilling hos Else O Shop er bindende, når du har modtaget din ordrebekræftelse via e-mail. Alligevel kan du godt annullere din bestilling ved at kontakte mig umiddelbart efter købet. Hvis din ordre ikke allerede er afsendt, kan annulleringen ske uden omkostninger for dig. Se nedenfor, i afsnittet Annullering og fortrydelse

Når du handler på Else O Shop indgås aftaler på følgende sprog: Dansk. Alle aftaler/handler er underlagt dansk lov.

PRISER OG BETALING

Alle priser i webshoppen er angivet i danske kroner og er inkl. 25 % moms og eksklusiv fragt.

RABATKODE

Har du fået en rabatkode, vil du ikke kunne se på din ordrebekræftelse at rabatten er fratrukket. Det vil fremgå på den faktura, vi medsender ordren, og du vil kunne se det på det hævede beløb på dit kontoudtog.

BETALING

Jeg anvender epay. Et sikkert betalingssystem, der er godkendt af PBS.
Data du sender i forbindelse med køb, betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken ElseOShop.dk eller andre, har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for dine varer trækkes først, når varerne sendes fra ElseOShop.dk.
Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Til gengæld kan beløbet godt rettes til et mindre beløb, i tilfælde af, at du fortryder købet af en enkelt eller flere varer.

DER KAN BETALES MED

  • Dankort
  • Visa-dankort
  • Master Card
  • MobilePay
  • EAN nummer
  • Bankoverførsel – ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

LEVERING

Levering af varer fra Else O Shop anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.

Der ydes levering til Danmark, Sverige og Finland samt til Grønland ved forudgående aftale. For levering til andre lande end Danmark gælder en anden pris. Der ydes ikke gratis levering til andre lande end Danmark. Priser varierer.

Har du ikke modtaget din ordre?

Hvis du ikke har modtaget din pakke inden for 4 hverdage, skal du skrive en mail til ordre@elseo.dk, så efterlyser vi din pakke for dig.

ORDREFEJL

Hvis du har modtaget din ordre og der mod forventning mangler en vare, så kontakt mig venligst på ordre@elseo.dk. Husk at skrive dit ordrenummer. Jeg vil så undersøge og løse sagen hurtigst muligt.

PRISER FOR FORSENDELSER

Forsendelse af varer sker med den fragtmetode, du selv vælger i shoppen. Shoppen bruger DAO eller PostNord.
Forsendelse til erhverv sker altid med PostNord.

Land(e) Pris
Danmark: Priser varierer alt efter leveringsmetode:
Forsendelse til erhverv sker med Post Nord.
Land(e) Pris
Danmark: Priser varierer alt efter leveringsmetode. 

Ved køb over 350,- er levering gratis. Varen leveres da til nærmeste pakkeshop og sendes med DAO. Gælder kun i Danmark.

Vær opmærksom på, at det er et krav, at der angives mailadresse og telefonnummer for at opnå gratis fragt til pakkeshop med DAO, da det er et krav for at de (DAO) kan give modtager besked om afhentning af ordren i pakkeshop. 

Afsendelse til Sverige og Finland – varierende priser findes ved kassen.

Ved aftale kan varer sendes til Grønland, Norge og Island. Ønsker du at få tilsendt en vare til et af disse lande, kan du kontakte mig på ordre@elseo.dk.

Alle forsendelser fra Else O Shop sendes i en diskret, neutral emballage, uden reklamer eller andre kendetegn.

Som afsender på pakken vil der stå: Else O

Du kan følge din pakke med det track & trace nummer, der sendes til din e-mailadresse når pakken sendes fra lageret.
Yderligere information herom får du ved afsendelse af din ordre fra Else O Shop.

LEVERINGSTID

Foretages en bestiling inden kl. 15.00 på hverdage, afsendes pakken som udgangspunkt samme dag.

Jeg bestræber mig på at levere varer, der er på lager, fra dag til dag.

Forventet levering er 2-3 dage for lagervarer.
1-21 dage for varer, som ikke er på lager.

FORTRYDELSE OG ANNULLERING

Anullering af ordre
Hvis du fortryder din bestilling, bedes du kontakte mig hurtigst muligt på ordre@elseo.dk. Du har 14 dages returret. Hvis jeg kan nå at annullere din ordre inden den afsendes, får du ingen udgifter i forbindelse med din annullering. Hvis din ordre derimod allerede er afsendt, eller du måske først fortryder dit køb, når du modtager varen, skal du selv betale portoen for at sende dine varer retur.

Hvis varerne opfylder kravene for returnering – se næste afsnit herunder om fortrydelsesret – refunderes dit køb. Dog ikke dine portoudgifter.

Hvis du nægter at modtage af din pakke ved postbuddet, skal du stadig betale portoen for at få varen sendt retur.

Det samme gælder, hvis du ikke afhenter din pakke på det valgte afhentningssted og den derfor tilbagesendes til Else O Shop. Hvis du, efter manglende afhentning på posthuset, ønsker pakken alligevel, skal du betale for at få den sendt fra Else O Shop nok engang.

Fortrydelse af ordre

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 

Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis
a) leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
b) udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Varen sendes til:

Invent Nord – Else O

Aalborgvej 14

9700 Brønderslev

SÅDAN GØR DU

Ønsker du at ombytte, returnere eller reklamere over en vare, bedes du kontakte mig på ordre@elseo.dk eller tlf. 4044 0237 – se mine telefontider her.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til mig, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer jeg alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som jeg tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor jeg har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Else O Shop gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Jeg kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil jeg har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Jeg tilbagebetaler pengene samme dag, jeg modtager varerne.

REKLAMATION

Hvis varen er defekt når du modtager den, bedes du kontakte mig hurtigst muligt og gerne inden for 24 timer på ordre@elseo.dk
Else O Shop yder, ifølge købeloven, 2 års reklamation fra du modtager din vare, på fabrikations- og materialefejl (mangler).

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Af hygiejniske årsager kan jeg ikke afprøve om varen er i orden inden jeg sender den til dig.

Skulle det ske, at en vare anvendes intimt og den hurtigt bliver defekt, bedes du venligst meddele dette pr. e-mail til ordre@elseo.dk

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen skal kunne påvises defekt, ellers byttes den ikke. Hvis du returnerer noget til mig, der virker som det skal, kommer du selv til at betale for alle omkostningerne i forbindelse med fragten – både når du sender varen til mig, og når jeg sender den tilbage til dig. Tag derfor kontakt til mig, hvis du er i tvivl om betjening eller andet og beskriv de fejl, du mener der er, så gør jeg hvad jeg kan for at løse problemet.

Hvis varen påvises defekt inden for garantien, sender jeg dig en ny tilsvarende vare uden omkostninger.

Tjek altid batterierne inden du sender varen retur.
Hvis varen ikke virker, kan det være fordi batterierne er defekte, eller sidder forkert. Prøv derfor at skifte dem, inden du sender varen retur.

Kopi af fakturaen skal medsendes til Else O Shop i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når jeg har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

ElseOshop.dk

NT 34

9000 Aalborg

e-mail: ordre@elseo.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.04.2024

KLAGEVEJLEDNING

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte

Else O Shop

Telefon +45 40 44 02 37
E-Mail: ordre@elseo.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her <–

OBS!!! Ved brug af internet explore

Vi kan se at du anvender Internet Explore på vores side.

For en bedre oplevelse anbefaler vi, at du anvender én af de andre browsere herunder.